Rawatan Muka dengan Vitamin C



Vitamin C adalah antioksidan yang kuat yang digunakan untuk mencipta kulit yang lebih cerah, licin, lebih muda apabila digunakan secara langsung pada kulit dalam bentuk lotion, serum atau masker. Menurut buku "Kosmetik Dermatologi," dengan pemakaian topikal vitamin C juga boleh melindungi kulit daripada sinaran matahari yang berbahaya, dan membantu membalikkan tanda-tanda penuaan dengan menegangkan kulit dan mengurangkan kedut.


Produk Vitamin C Topikal


Langkah 1 

Serum Vitamin C dari DMS360 - Let's Glow Vitamin C Booster (1) dan Glowing Serum (3)
Cari krim, losyen atau serum vitamin C yang mengandungi 3- hingga 10 peratus vitamin C. Bahan-bahan aktif yang disenaraikan di dalam label hendaklah termasuk asid askorbik, yang merupakan nama untuk vitamin C.


Langkah 2 

Basuh wajah anda dengan pembersih lembut yang dirumuskan untuk jenis kulit anda dan kemudian tepuk kulit anda kering dengan tuala lembut. Kami mempunyai 3 jenis sabun untuk anda pilih. 


Sabun HD paling hot kerana keberkesanannya, bau yang menyegarkan.

Khas untuk kulit kering, normal, sensitive dan ekzema

Untuk Semua kulit khususnya berminyak. Anti penuaan yang tinggi dan masalah jeragat



Langkah 3 

Letakkan sejumlah kecil produk vitamin C ke atas kulit yang bersih dan kering. Gunakan jari anda.


Langkah 4 

Sapukan pelembap sesuai untuk jenis kulit anda. Krim dan lotion Vitamin C mungkin sedikit kering dan boleh mengganggu kulit sensitif.


Langkah 5 

Pakai pelindung matahari dengan SPF sekurang-kurangnya 15 setiap kali anda keluar di luar rumah. Walaupun vitamin C mungkin menangani beberapa kesan berbahaya daripada pendedahan matahari, ia bukan pengganti untuk pelindung matahari. Krim siang UV kami mempunyai SPF25- SPF45. Dan Foundation anti jeragat, SPF45 dan SPF50.






Petua 


Walaupun anda boleh memakai krim vitamin C, serum dan losyen pada waktu pagi, pakailah sekali produk ini sebelum tidur ini kerana ia dapat memberikan masa untuk asid untuk menembusi kulit sepenuhnya. Asid askorbik rosak dan kehilangan keberkesanannya dengan cepat. Lotions dan krim dalam botol legap tahan lebih lama daripada produk dalam botol yang jelas. Jika boleh, beli produk dalam botol pam untuk meminimumkan pendedahan ke udara. Simpankan produk vitamin C topikal di lokasi yang sejuk dan kering apabila tidak digunakan.




Ingin Mendapatkan Produk DMS360? Klik SINI www.dms360.my

No comments