Cara Penggunaan Serum Vitamin C




Vitamin C, juga dikenali sebagai asid askorbik, adalah antioksidan yang secara semulajadi terdapat dalam buah sitrus dan sayur-sayuran tertentu. Menurut Valerie Monroe, editor kecantikan "O, majalah Oprah," serum antioksidan dapat mencerahkan kulit anda dan membantu pelembab menyerap lebih baik.



Langkah 1 

Pilih dan beli serum vitamin C. Menurut Christine Dreher, ahli pemakanan, pakar herba dan pengarang "The Cookbook Cleanse," anda harus memilih serum dengan kepekatan 10 peratus kepekatan asid L-askorbik, juga dikenali sebagai vitamin C. Di DMS360, kami mempunyai dua jenis serum Vitamin C yang boleh anda pilih iaitu Glowing Serum (10%) dan Let's Glow Vitamin C Booster dengan Hyluronic Acid (20-25%).


Langkah 2

Basuh muka anda dengan kain cuci bersih, pembersih ringan dan air suam. Biarkan kulit lembap.


Langkah 3 

Guna serum vitamin C ke muka dan leher anda dengan hujung jari anda. Urutkan urut serum ke dalam kulit. Tunggu tiga hingga lima minit untuk kering. 

Langkah 4 

Sapukan pelembap biasa anda, sebaik-baiknya yang mengandungi pelindung matahari. Menurut satu kajian yang diketuai oleh D. Darr di North Carolina Biotechnology Centre, serum antioksidan yang digunakan sebelum matahari terbenam dapat meningkatkan keberkesanan pelindung matahari terhadap kerosakan kulit. 

Langkah 5 

Ulangi proses dua kali sehari. 


Petua Sekiranya anda mempunyai kulit sensitif, anda mungkin hanya perlu menggunakan serum vitamin C sekali sehari. Apabila serum vitamin C berubah menjadi coklat, ia telah rosak dan harus dibuang. 


Amaran Sekiranya kulit anda menjadi jengkel, hentikan penggunaan dan berunding dengan ahli dermatologi atau doktor lain.






Ingin Mendapatkan Produk DMS360? Klik SINI www.dms360.my

No comments