Apa itu Korean Dermatologist dan Rahsia Kecantikan Kulit Korea.

Rahsia Korean Dermatologist dalam Produk Kecantikan

Contoh kulit idaman wanita Korea. Licin dan bersih tanpa sebarang noda.

Budaya Korea mencerminkan minat yang mendalam untuk memanjangkan kesihatan dan kecantikan kulit, dengan rejimen yang kedua-dua berkesan dan menyeronokkan. Pakar-pakar menganggarkan inovasi Korea dalam penjagaan kulit ialah dua belas tahun lebih awal daripada penyelidikan dan pembangunan Amerika Syarikat. Kemajuan Korea dalam industri ini memberi tumpuan gigih pada rumusan halus yang memberikan hasil yang boleh dilihat tanpa kekerasan atau kerengsaan - Bekerja dengan kulit kita (tidak menentangnya) untuk membawa keluar kecantikan semula jadi. 

Korea menjalankan dan menghargai regimen penjagaan kulit dengan melakukan pelbagai langkah khususnya kepada membersihkan kulit sepenuhnya termasuklah mementingkan kecerahan kulit wajah dan badan. Untuk sentiasa kelihatan awet muda dan kulit licin tanpa sebarang noda. 

Korea menggunakan bahan-bahan semulajadi tanpa penggunaan bahan kimia yang merosakkan. Memiliki kulit yang cerah amat penting bagi masyarakat Korea, sebagai contoh alternatif bahan pencerahan kulit seperti Arbutin (bukan hydrokuin). Selain itu, mereka menitik beratkan kaedah ekstrak bahan semula jadi dan mengamalkan konsep penggelupasan yang lembut pada wajah, ini merupakan antara kaedah teknologi Korea yang unik. Penjagaan kulit masyarakat Korea melibatkan regimen yang berasaskan bahan semulajadi dan proses penggelupasan yang amat halus bagi mendapatkan kulit wajah yang sempurna.

Dalam artikel yang lain, seorang pakar Korea dermatologi, Dr. Wonwoo Choi, Well Spa berkata, 

"Apabila kulit wajah kita kekurangan air, tiada kelembapan maka tiada apa lagi yang mampu berfungsi".
"Tanggapan yang salah juga apabila kita menggagap memiliki kulit berminyak bermakna kulit itu cukup hidrasi. Sedangkan mereka yang mempunyai kulit berminyak juga mampu terhidrasi. Dengan mengamalkan air yang secukupnya, penjagaan kulit melalui produk kecantikan benar-benar mampu menjaga kulit kita pada jangka masa yang amat panjang".

Beliau mencadangkan produk yang mengandungi asid hyaluronik dan gliserin. Ekstrak dari beras dan rumpai laut dan juga dapat bekerja dengan baik, dan peptida - yang menyuburkan kulit - juga "penyayang air" dan membantu untuk mengekalkan kulit terhidrat. Secara umumnya, wanita di Korea memilih produk sangat fokus, dan bukannya berbilang taskers. Ampul (serum super pekat) dan topeng, yang menyediakan rawatan yang lebih intensif, yang sangat popular.


Menurut Zoe Draelos, MD, Consulting Profesor di Universiti Duke, pendekatan Korea untuk penjagaan kulit mempunyai beberapa kesahihan kerana, "korea dermatology tidak menggunakan bahan kimia yang kuat, oil-based produk membantu untuk membuang solekan, manakala produk larut air (waterbased) membantu untuk menghapuskan apa-apa solek baki ," dia berkata. "Intipati mengandungi pelembap, yang memberi hidrasi kepada kulit kerana begitu banyak sebum telah dikeluarkan dari langkah-langkah pembersihan. Pelembap berasingan diperlukan untuk mata kerana ia adalah satu kawasan pengering, produk-produk ini biasanya mempunyai lebih pelembapan." 

Untuk mendapatkan kulit bersih sempurna adalah mustahil. Walau bagaimanapun, kesedaran terhadap kesihatan kulit mampu membuang tabiat buruk seperti tidur dengan solekan atau tidak memakai pelindung matahari setiap hari. Pembersihan dan pelembapan adalah penting, tetapi jika anda tidak menggunakan rawatan yang direka khusus untuk menyasarkan penyakit kulit anda, kemungkinan peningkatan dengan garis penjagaan kulit adalah sifar. Ini adalah regimen penjagaan kulit untuk mengekalkan kulit anda, bukan untuk merawat keadaan kulit yang kronik. Berunding dengan doktor kulit anda sebelum menggabungkan seperti regimen ke dalam rutin penjagaan kulit harian anda.

Sumber:


Seperti mana Korean amat mementingkan kualiti bahan produk skincare dan rutin penjagaan kulit. Wanita di Malaysia juga mula mempunyai kesedaran akan pentingnya menjaga kulit wajah. Walaupun Korea dan Malaysia mempunyai faktor cuaca yang berbeza, iklim yang berbeza namun kesamaannya ialah kita tergolong dalam masyarakat yang memiliki kulit Asia. Asia ini termasuklah Malaysia, Indonesia, Brunei, Singapura, Korea dan Jepun. Oleh itu, apabila syarikat DMS menggunakan technologi korea di dalam pembuatan produk kecantikan ianya berhasil dan memberi kesan yang memuaskan. 

Oleh itu, DMS360 memperkenalkan set lengkap yang merangkumi set asas, serum dan foundation. Seperti mana artikel di atas, masyarakat Korea amat mementing rejim penjagaan kulit dan menggunakan produk-produk yang khusus iaitu krim sebagai pelembap, serum sebagai zat kepada kulit dan foundation wajib digunakan ketika siang hari. Dengan faktor cuaca di Malaysia yang panas, foundation DMS wajib untuk anda semua miliki. Selain bertindak sebagai sunblock, foundation DMS juga dapat membantu merawat wajah, mencerahkan dan mempunyai anti-pigmentasi kepada UV jahat (jeragat).















No comments