Tips Tukar Skincare Baru

TIPS MACAM MANE NAK TUKAR SKINCARE.
.
.
Nak tukar skincare pun ade cara dia tau. Bukan main guna atau tukar je. Takut-takut kesan gabungan produk lama di wajah korang dgn produk baru boleh menjadi racun pulak, Ini dia cara penukaran skincare yang betul dan selamat.
.
1. Stop guna previous skincare dalam 7-14 hari. Boleh apply pelembap secara halus untuk elak kulit kering. Doktor suggest hanya basuh air suam selalu pada muka @ guna hampas tea yang da guna buat air tu ...
.
2. Membiarkan wajah neutral selama 7 hari sekurangya, iaitu membiarkan wajah anda bebas dari sebarang produk. Penerimaan kulit kita berbeza-beza, takut juga kulit kita terkejut dgn kedatangan produk baru.
.
3. Bila dah gune skincare baru, berlaku sesetengah jenis kulit dimana akan timbul jerawat, rashes, dry skin, oily (disebabkan effect mercury skincare lama/ effect stop guna).
.
4. Jika produk anda biasa shj, tiada merkuri dan wajah korang ok. 1-2 hari sudah ckup untuk neutralkn wajah anda then, boleh trus tukar skincare.
.
.
[ *Penting - Bagi yang nak guna Skincare yang bebas mecury, korang dah boleh mula stop pengunaan skincare lama korang. ]


Like dan share jika bermanfaat. Tq


No comments