Manfaat SPF dalam Krim Siang Untuk Kulit Anda

Sebagai rakyat Malaysia yang terdedah kepada cahaya matahari sepanjang tahun, kulit kita adalah lebih terdedah kepada sinar radiasi yang mampu menyebabkan penyakit kulit iaitu kanser kulit dan jeragat. Orang-orang dengan kulit yang lebih gelap berisiko terdedah kepada pendedahan matahari, sama seperti mereka yang tidak mempunyai kulit yang lebih gelap. Juga, kita terdedah kepada sesuatu yang dipanggil melasma yang dikaitkan dengan pengeluaran melanin yang berlebihan. Dengan matahari mula keluar, sudah tiba masanya untuk memikirkan semula perlindungan matahari itu, sekali lagi.

Tanya Pakar Dermatologi

Dalam usaha untuk memahami dan berkongsi lebih banyak mengenai perlindungan matahari untuk kulit Asia Selatan, kami menjangkau ahli dermatologi yang terkenal di dunia, Dr. Mohiba Tareen, yang telah mengajar di Universiti Minnesota dan Universiti Columbia. Kami memintanya untuk menimbang perbincangan dan dia menekankan bahawa manfaat perlindungan matahari yang tepat untuk kulit Asia Selatan melangkaui pencegahan kanser dan membantu kami mengekalkan penampilan muda kami.

Dr Tareen berkata, "Kini terdapat satu kajian yang membuktikan pelindung matahari yang sebenarnya boleh menjadikan kulit anda kelihatan muda! Sebagai tambahan untuk membantu mencegah beberapa kanser kulit, pelindung matahari spektrum luas kini telah terbukti untuk menjaga kulit anda licin dan awet muda. Satu kajian dari Australia membandingkan kulit orang yang memakai pelindung matahari dan tidak memakainya dalam satu eksperimen menunjukkan mereka yang menggunakan pelindung matahari setiap hari didapati dapat mengurangkan kadar penuaan kulit selepas 4.5 tahun. Kajian ini dari Annals of Internal Medicine membuktikan apa yang kita telah memberitahu pesakit Asia Selatan sepanjang masa iaitu dengan penggunaan pelindung matahari setiap hari membantu melindungi kulit anda daripada masalah penuaan dan jeragat/bintik hitam akibat pendedahan cahaya matahari. "

Oleh sebab itu, kami di DMS360 menggunakan SPF dalam setiap krim dan foundation kami. Krim siang DMS360, memiliki sekurang-kurangnya SPF25 dan mampu melindungi kulit wajah anda selama 4 jam setiap hari. Namun, anda harus tahu wajah kita paling terdedah pada sinar UV bahaya pada jam 10.00 pagi sehingga jam 4.00 petang. Oleh itu, pastikan kulit anda terpelihara sepenuhnya pada waktu ini. Jika tidak, masalah penuaan dan jeragat akan bertambah teruk dari hari ke hari tanpa anda sedari. 

Tips Pemakaian Sunscreen

  • Apabila memilih pelindung matahari, adalah penting untuk memilih salah satu yang diberi label "spektrum luas." Ini bermakna pelindung matahari melindungi kedua-dua sinaran UVA dan UVB. Dengan melindungi terhadap kedua sinaran UVA dan UVB, anda melindungi terhadap perkembangan kanser kulit yang berkaitan dengan pendedahan matahari dan perkembangan kerosakan kosmetik pada kulit. 
  • Pelindung matahari perlu digunakan tiga puluh minit sebelum pendedahan matahari dan digunakan semula setiap dua jam. 
  • Cubalah untuk mengelakkan pendedahan matahari langsung pada waktu tengah hari seperti memakai payung atau topi apabila terdedah secara terus!
Rujukan: http://www.saffluence.com/the-truth-about-sun-protection-for-south-asian-skin/

Produk DMS telah terbukti merawat pelbagai masalah kulit berkaitan radiasi sinar UV, tanpa bahan kimia merbahaya dan sesuai digunakan oleh semua jenis kulit. Kami yakin DMS360 adalah produk penjagaan kecantikan yang sangat berbaloi untuk anda cuba!











Jika anda berminat untuk memiliki produk kecantikan kami, anda boleh terus lakukan pembelian di website utama kami : www.dms360.my

No comments