Apa Itu Serum Wajah?

"Apabila orang telah menjadi semakin bijak tentang rutin penjagaan kulit mereka, penggunaan lapisan nutriun pada wajah telah menjadi semakin berleluasa. Dengan menggunakan serum, orang ramai dapat meningkatkan kekuatan rejimen kecantikan mereka atau melengkapkan bahan-bahan yang mereka gunakan untuk kulit mereka untuk menyediakan pendekatan yang lebih komprehensif terhadap anti-penuaan dan penghidratan, "kata Geyer. "Serum biasanya dirumuskan dengan kepekatan bahan aktif yang lebih tinggi supaya beberapa titis sahaja sudah cukup untuk menutupi seluruh muka. Tekstur biasanya lebih ringan daripada pelembap, yang membolehkan ia digunakan sebagai produk yang berdiri sendiri untuk seseorang yang mempunyai kulit berminyak, atau digunakan di bawah pelembap untuk seseorang yang normal ke kulit kering. "


Apa itu serum? 

Serum adalah produk penjagaan kulit yang anda boleh dipakai pada kulit anda selepas proses pembersihan wajah dan sebelum memakai pelembap atau uv sunscreen (krim siang). Serum sangat sesuai untuk tugas ini kerana ia terdiri daripada molekul yang lebih kecil yang boleh menembusi jauh ke dalam kulit dan menyampaikan kepekatan bahan aktif yang sangat tinggi. Ini menjadikan mereka alat yang hebat untuk menyasar kebimbangan anda mengenai penjagaan kulit tertentu, contohnya seperti masalah kedutan dan jeragat akibat penuaan. Selamat tinggal, tanda-tanda penuaan!


Adakah Serum itu Sama dengan Krim Pelembap Wajah (moisturizer)? 

Ya dan tidak. Serum boleh menjadi penuh dengan bahan pelembap (asid hyaluronik, ceramida) untuk membantu kulit mengekalkan kelembapan. Tetapi, itu tidak menjadikan mereka pelembab dalam pengertian tradisional. Losyen wajah dan krim lebih kaya dan mencipta halangan di atas kulit untuk menjaga semua barangan yang baik itu. Maksudnya serum boleh digunakan di dalam krim, tetapi serum hanyalah satu-satu zat yang digunakan bagi wajah anda, sebagai contoh Serum Glowing menggunakan Vitamin C, Serum Stemcell Menggunakan Swiss Apple. Manakala moisturizer atau krim siang kami menggunakan pelbagai khasiat daripada pelbagai jenis ramuan yang baik untuk wajah anda.

Apakah Perbezaan Antara Serum dan Krim Pelembap Wajah (moisturizer)?


Perbezaan terbesar antara serum dan krim atau losyen adalah apa ramuan yang tidak termasuk di dalam serum berbanding krim. Serum tidak mempunyai bahan-bahan pelembap, atau kedap air, seperti minyak petrolatum atau minyak mineral yang menyimpan air daripada menguap. Mereka juga mengandungi kurang bahan pelincir dan penebalan, seperti kacang atau minyak biji. Serum merupakan zat khusus bagi menyelesaikan jenis masalah.

Bolehkah Serum Menggantikan Krim Pelembap Wajah (moisturizer)?


Atas sebab ini, anda harus selalu memakai serum terus ke kulit anda selepas pembersihan dan / atau toning dan sebelum pelembap dan pelindung matahari anda. Serum boleh digunakan pada waktu pagi dan malam. Mereka tidak menggantikan pelembap anda tetapi boleh meningkatkan kesan penghidratan pelembab anda.

Bagaimana Menggunakan Serum ke Wajah Anda?


Sapukan serum pada wajah anda semasa dalam keadaan lembap. Sesetengah mengatakan bahawa kulit lembap adalah 10 kali lebih telap daripada kulit kering, jadi gunakan serum untuk kulit lembap selepas membersih muka atau selepas dengan toner bebas alkohol untuk penyerapan yang cepat dan mendalam. Tekan serum ke dalam kulit dengan telapak tangan dan bukan dengan hujung jari untuk mengeluarkan bahan aktif.


Bagaimana Cara Sebetulnya Menggunakan Serum?


Cara Penggunaan. "Serum perlu digunakan dua kali sehari. Mereka adalah produk pertama yang perlu digunakan pada kulit selepas pembersihan dan toning. Satu pelindung matahari  (sunscreen/sunblock) harus digunakan selama serum di pagi hari dan pelembap sesuai untuk jenis kulit individu harus digunakan selama serum pada waktu malam. "

Adakah Serum Boleh Sumbat Pori-Pori?


Serum adalah rawatan jerawat yang baik kerana mereka tidak menyumbat liang dan biasanya akan bekerja pada semua jenis kulit. Serum adalah cecair yang lebih ringan di wajah anda daripada krim, gel, atau losyen, tetapi cukup tebal untuk kekal pada kulit anda.


Serum adalah bagus untuk mengekalkan keremajaan kulit kita, dan memperbaiki wajah. Adakalanya memakai krim muka sahaja tidak mencukupi. Oleh sebab itu, serum diperlukan untuk membantu mendapatkan kesan yang lebih terperinci dan meningkatkan kesan terbaik bagi penggunaan krim. Bagi DMS360, kami mempunyai pelbagai jenis serum yang bertindak mengikut jenis masalah. 


Untuk serum mengandungi vitamin C anda boleh memilih Glowing Serum atau Vit C Booster dengan Hyluronic Acid. Kedua serum ini sesuai dipakai pada waktu siang dan juga malam. Manakala stem cell kami digunakan pada waktu malam iaitu serum khusus untuk masalah penuaan, age spot (jeragat) dan meremajakan kulit anda. 



Untuk lihat produk DMS: layari www.dms360.my

No comments