Ketahui 7 Punca Whiteheads dan Blackheads di Wajah


Punca Whiteheads

Sebelum memulakan dengan rawatan rumah dan penawar semula jadi untuk whiteheads, marilah kita tahu apa yang menyebabkan whiteheads. Saya yakin, kita semua tahu whiteheads terbentuk apabila sebum mendapat terperangkap di dalam folikel.

Tetapi mengapa liang kulit tersumbat?

Berikut adalah beberapa sebab-sebab dan penjelasan yang sama.

Perubahan hormon - Perubahan hormon semasa akil baligh, haid, kehamilan dan menopaus boleh membawa kepada pembentukan whiteheads. Dalam tempoh perubahan hormon jumlah sebum rembesan meningkat yang menyekat liang dan menyebabkan whiteheads. Itulah sebabnya wanita lebih terdedah kepada whiteheads berbanding dengan lelaki.

Ubat-ubatan tertentu - ubat-ubatan tertentu seperti pil kawalan kelahiran yang menjejaskan tahap hormon boleh mencetuskan whiteheads dan jerawat.

Kenaikan Tahap Androgen - Androgen adalah hormon seks lelaki yang terdapat di dalam darjah yang berbeza dalam kedua-dua lelaki dan wanita. Peningkatan dalam hormon androgen di kalangan wanita kerana terapi penggantian hormon atau menopaus boleh membawa kepada whiteheads serta jerawat dan jerawat.

Keturunan - Ia telah menyedari daripada pengeluaran sebum dikawal oleh keturunan dan gen. Gen boleh menjadikan kulit lebih sensitif terhadap hormon.

Orang dengan jerawat = kulit terdedah adalah lebih mudah untuk mendapatkan whiteheads.

Makeup dan Kosmetik Penggunaan - Penggunaan yang berlebihan kosmetik dan membentuk boleh membawa kepada whiteheads dan jerawat kerana walaupun make-up dikeluarkan; ia meninggalkan kesan yang terompah liang.

Tidak menjaga kebersihan wajah - penjagaan kulit yang tidak betul, tidak membersihkan muka dengan kerap dan tidak mengeluarkan sel-sel kulit mati melalui pengelupasan membawa kepada tersumbat liang-liang yang mengundang jangkitan bakteria dan whiteheads.

Diharap entri ini dapat membantu anda semua menangani masalah whiteheads dan blackheads pada wajah khususnya di hidung dan T area.

Mahukan solusi dari kami? Cubalah set asas dari produk DMS360 serta serum stemcell kami. Anda pasti kembali yakin apabila melihat wajah anda di hadapan cermin.  :)

Beauty is responsible.

Semoga entri ini dapat membantu anda semua. Ketemu lagi di lain entri ya


No comments