Cara Pantas Menghilangkan Jeragat

Cara pantas menghilangkan Jeragat dan Bintik Hitam

TAHUKAH ANDA?



Jeragat, bintik hitam, tanda lahir dan tompok pada kulit terjadi kerana pembentukan melanin yang amat cepat sehingga anda perlu menggunakan rawatan laser untuk membaikinya. Paling memburukkan keadaan, jika anda tidak lakukan apa-apa pada Jeragat, bintik hitam, tanda lahir dan tompok pada kulit anda sekarang, lama-kelamaan melanin ini akan merebak dan menyebarkan bintik tersebut ke seluruh muka dan badan. Pernah tak anda terfikir kenapa orang tua kita masa muda tak ada bintik hitam, tapi bila dah berusia, bintik hitam merebak keseluruh muka dan badan? Ini adalah kerana kolagen kulit yang tidak berfungsi lagi dan juga melanin yang semakin membesar.

Lapisan kulit kita ada 3 lapisan. Jika Jeragat, bintik hitam, tanda lahir dan tompok pada kulit ini baru berlaku kebiasannya ia hanya pada lapisan pertama sahaja, dan ini boleh dipudarkan dengan apa2 krim biasa. Tapi jika ia merebak sampai ke lapisan ke tiga, anda perlu lakukan rawatan laser untuk membuangnya. yang mana kosnya tak cukup RM5000++

Tapi kini anda tidak perlu berabis duit banyak macam tu

Sebelum itu mari luangkan masa untuk mengambil tahu punca jeragat yang sedang anda alami sekarang

Punca Jeragat Yang Wajib Anda Tahu

Punca Jeragat 1 > Matahari
Sinar matahari mengandungi sinar UB A & B yang menyebabkan kerosakan sel kulit.
UV B merosakkan sel bawah kulit dan UV B pula sel luar kulit. Jadi, untuk hilangkan jeragat, punca utama jeragat ini mesti diatasi.
Kesan sinar UV ini bukan saja menyebabkan pigmentasi / jeragat malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit.
Oleh sebab itu, jika anda selalu terdedah kepada cahaya matahari tanpa perlindungan. Amatlah mudah wajah anda diserang jeragat ini.
Punca Jeragat 2 > Kehamilan
Kebiasaannya wanita hamil akan mengalami banyak masalah kulit. Ini memang disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak menentu.
Jadi, ibu mengandung disarankan untk mengambil nutrisi yang cukup untuk memastikan kulit sentiasa sihat.
Masalah yang biasa ialah kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat.
Pada sesetengah ibu, jeragat akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tetapi ramai juga terus mengalami jeragat. Penting untuk anda kembalikan semula hormon anda ke paras normal agar wajah anda semakin pulih.
Punca Jeragat 3 > Rawatan Hormon
Kajian menunjukkan rawatan hormon (pil) yang mengandungi hormon estrogen dan/ atau progesteron, pertukaran hormon, implan banyak mengalami masalah jeragat.
Punca jeragat ini menyebabkan hormon menjadi tidak stabil. Ramai pelanggan saya berkata jeragat tumbuh selepas mereka ambil perancang kehamilan.
Punca Jeragat 4 > Ubat- ubatan
Pengambilan beberapa jenis ubat yang memberi ‘side effect’ pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan baru dengan aktif. Ini punca jeragat yang jarang kita sedar.
Punca Jeragat 5 > Wangian
Pewangi, sabun wangi dan kosmetik yang menyebabkan tindak balas ‘phototoxic‘ juga adalah diantara punca terjadinya jeragat.
Oleh dicadangkan untuk memilih produk atau ubat yang menggunakan bahan-bahan semulajadi.
Punca Jeragat 6 > Hypothyroidism
Ia juga dikenali sebagai keadaan dimana paras hormon tiroid rendah.

Apa Yang Paling Penting Untuk Elak Jeragat ?

Jerawat merupakan musuh bagi seorang wanita terutamanya jika anda mengalami simptom-simptom di atas. 

Untuk merawatnya, penjagaan luar dan dalaman amatlah penting dan kemudian konsisten dalam mengamalkannya.

Kerap berubah produk juga boleh menyebabkan masalah yang lebih serius berlaku. Untuk cubaan sesuatu produk baru, anda haruslah cuba dalam tempoh 3 ke 6 bulan bagi mendapatkan hasil yang berkesan.

Jika masalah jeragat semakin kronik hingga terpaksa menggunakan rawatan laser yang kosnya boleh mencecah RM 5000 sekali rawatan. Saya cadangkan anda mencuba set jeragat kami bagi luaran dan dalaman. Kosnya tidak sampai walaupun RM 500!

Amat berbaloi untuk dicuba malahan produk ini mampu bertahan 2 hingga 5 bulan penggunaan!

Selain produk kami menggunakan bahan semulajadi 100% dan bebas bahan kimia, ia juga pernah memenangi award sebagai produk terbaik di peringkat antarabangsa. Malah, produk ini merupakan produk Muslim Malaysia. Terbaik bukan?


Untuk mengatasi masalah jeragat kronik, kami mencadangkan Glowing Speed 24k Gold (set premium) atau DMS360 dengan Serum Stemcell 24k Gold dan Foundation 4D atau 5D. Foundation ini juga merupakan foundation beserta sunblok yang dapat menyekat sinaran jahat terus ke muka anda. Selain anti-jeragat, foundation ini mampu merawat wajah agar kelihatan lebih mulus, cerah dan gebu. 

Untuk dalaman pula, supplement Pearlaqueen atau Superskinz disarankan bagi memulihkan wajah, dan dalaman anda sebagai seorang wanita. 

Kesemua set ini harganya kurang dari RM500 sahaja. 

Semoga entri ini dapat membantu anda sekalian. Semoga berjumpa lagi di lain entri.









No comments