Tip dan Trik Penjagaan Muka dengan Produk DMS

Teks: Emme Marina Mohamad
Foto: DAO dan Koleksi peribadi

Seperti kata Dato Azizan Osman, jika mahu berjaya keluar dari pemikiran biasa kepada luar biasa. "Think big, dream big". Saya suka dengan kata-kata DAO, ia menunjukkan bahawa kita bagi manusia yang biasa-biasa kejayaannya jika ingin lebih berjaya maka wajib berani mencuba, berani ke hadapan. Lupakan perkara yang boleh menyebabkan kita takut dan mara sahaja. Itu sahaja caranya untuk berjaya. Jangan pula gunakan cara shortcut atau menipu untuk berjaya. Tidak baik ya.


Harga Baru RM 120 (harga lama sudah tiada ya)

Berbalik kepada entri kita, saya mendapat banyak sms dan whatsapp bagaimana cara saya menggunakan produk dms ni dan cara lain jika ada ya.. jeng. Tajuk entri macam poyo sikit sebab saya tidaklah tergolong dalam kategori wanita cantik. Cuma saya suka gunakan produk skincare keluaran dms ni kerana ramuannya semulajadi, mendapat pengiktirafan KKM (malaysia) dan gmp (international),

Semasa entri ini saya hanya gunakan set asas dms iaitu Cermin seri. Cermin seri ini terdiri daripada 3 item iaitu krim siang, krim malam dan sabun berlian dan ekstrak mutiara. Wajib untuk saya pakai krim siang terutamanya apabila berjemur di luar rumah ataupun cuma keluar ke kedai. Saya dapati kulit saya sangat mudah terbakar dan gelap hingga pernah warna muka dengan tangan yang terbakar ni sama tau! Haa, nanti saya tunjukkan yer.

Okay. Dengan hanya gunakan 3 item ini, cara saya gunakan ialah;

Penggunaan Harian
1. Cuci muka dengan sabun hingga serap pada wajah, kemudian baru bilaskan.
2. Selepas cuci, muka dalam keadaan lembap terus sapukan krim siang atau malam.

Trik;
Krim dms ini water based ya. Jadi dalam keadaan muka yang masih lembap dan basah anda dapat jimatkan penggunaan krim malah sapu rata hingga meresap ke dalam kulit dengan lebih baik berbanding kulit wajah yang kering.

Masker Sabun
Saya suka buat masker sabun dms ni, tidak perlu lama pun. Saya hanya cucikan muka, gosok sehingga tiada lagi buih dan biarkan sehingga terasa gatal, barulah saya akan bilas. Cara ini dapat membuang kulit-kulit mati dan menjadikan muka lebih lembut dan cerah.

Buang blackhead dan whitehead

Kebiasaan juga selepas masker saya suka gunakan produk penanggal whitehead. Saya ada whitehead ya berbanding blackhead, walaupun selepas guna produk dms whitehead dah kurang tetapi untuk memastikan yang whitehead ni dapat dihilangkan sepenuhnya in shaa Allah, saya gunakan nen hong ni. :)

Mari saya tunjukkan cara saya gunakan masker sabun dan blackhead dan whitehead ya. Huhu.

Masker sabun - saya guna sabun dms cermin seri berlian dan ekstrak mutiara... ha, nampak lebih bersih kan?
Manjakan wajah dengan buat penjagaan wajah secara rapi pula
Ada yang mahu mencuba produk keluaran dms?

Ada 3 jenis set skincare keluaran dms ni.

1. Dms 360 - collagen
2. Cermin seri - berlian dan ekstrak mutiara
3. Glowingspeed - premium with 24k gold



Whatsapp Emme Marina
0189100852

No comments