Apa itu Jeragat (Melasma)?


Apa itu Jeragat Melasma? 


Melasma atau lebih dikenali sebagai jeragat adalah perubahan warna kulit gelap yang muncul di kawasan yang terdedah kepada matahari yang selalunya terdapat dibahagian muka. Ianya boleh jadi dalam tompokan-tompokan kecil atau pun besar 



Apa yang akan terjadi kepada anda sekiranya jeragat tidak dicegah??


Melasme adalah penyakit kulit yang biasa, tetapi jika dibiarkan tanpa rawatan akan menjadi serius sehingga boleh menyebabkan kanser kulit. Ianya boleh menjejaskan sesiapa sahaja tidak kira lelaki mahupun wanita.


Jeragat yang pada mulanya adalah tompokan kecil, sekiranya dibiarkan akan memenuhi keseluruhan muka kerana ianya bersifat hidup dan tumbuh. Risiko terjadinya melasma ini paling tinggi untuk kaum wanita muda dengan nada kulit keperangan, sawo matang, kuning langsat.

Kesan jeragat atau melasama yang teruk!!



Melasma (Jeragat)


Sebab-sebab terjadinya melasma (Jeragat):-

1) Terdedah Kepada cahaya matahari terik (secara langsung atau tidak) - tidak memakai sunblock
2) Pengambilan ubat-ubatan Hormon ( Cth : Pil perancang/terapi hormon gentian (HRT) semasa menopaus)
3) Penggunaan kosmetik / Rawatan kulit tidak sesuai
4) Keturunan

5) Stress
6) Tidak cukup tidur
7) Kulit kering
8) Faktor umur


Rawatan untuk melasma

Jeragat tidak mudah untuk dirawat untuk hilang secara pantas sekaligus. Untuk masalah jeragat atau bintik hitam, kita memerlukan disiplin yang tinggi dan konsisten dalam mengamalkan gaya hidup sihat. Pengambilan makanan tidak sihat, terlalu berminyak juga boleh menyumbang kepada masalah jeragat. Dalam kes jeragat atau bintik hitam kami menawarkan solusi kepada masalah jeragat anda menggunakan produk kami. 






Matlamat rawatan melasma DMS360 ada dua iaitu Pertama untuk mengeluarkan pigment yang sedia ada dan kedua adalah untuk menghalang dari pigment baru terbentuk. Masalah melasma ini boleh diatasi dengan produk mengamalkan set asas DMS atau yang lebih baik menggunakan set lengkap DMS yang merangkumi, set asas, serum dan foundation (sunblock). Terdapat 2 set asas DMS yang dapat membantu menyelesaikan masalah jeragat anda, iaitu Glowing Speed Galatica (premium) dan DMS 360 Rescue. Manakala, serum yang dicadangkan bagi mengatasi jeragat ialah serum Stemcell Apple Swiss plus 24k Gold dan 4D Foundation sebagai sunblock dengan SPF50 buat penghalang UV jahat yang membentuk pigmen pada wajah anda.
Glowing Speed Galatica ini sesuai bagi wanita dan lelaki berusia 30 tahun ke atas dimana wajah kita sudah kekurangan kolagen yang banyak dan jeragat muncul atas faktor usia (aging sign).

DMS 360 Rescue pula sesuai dipakai oleh wanita dan lelaki tidak kira usia seawal 12 tahun lagi. Kita sedia maklum bahawa jeragat ini tidak menyerang ketika tua sahaja tetapi seawal remaja. Namun untuk remaja serum stemcell tidak digalakkan. Bagi remaja yang berjeragat anda boleh mencuba set jeragat dengan Serum Glowing DMS
Set lengkap penjagaan wajah DMS360 Rescue bagi masalah jeragat di awal usia remaja.


Dengan penggunaan berterusan set asas DMS360 Rescue atau Glowing Speed Galatica anda bukan sahaja bakal mengalami transformasi kecantikan wajah. Tetapi set asas ini cukup lengkap bagi mengatasi pelbagai masalah kulit yang lain. Kecantikan anda adalah tanggungjawab anda. Jaga dan rawatlah masalah kulit anda sebelum ia menjadikan anda hilang keyakinan diri. 



Untuk mendapatkan konsultasi atau tempahan, anda boleh whatsapp ke +6018 9100 852 .







Disclaimer:
Artikel ini dikemaskini pada 9 September 2018 di mana setiap produk DMS kami menggunakan packing terbaru dan terkini DMS360.

No comments