13 Perkara Anda Perlu Tahu Sebelum Memilih Produk Kecantikan Muka

Bagaimana Memilih Produk Kecantikan Yang Sesuai Untuk Kulit Anda?


Sebelum membeli sebarang produk kecantikan. Adalah amat penting untuk anda mengenali jenis kulit wajah anda. Dengan itu, anda boleh membeli produk yang dirumuskan untuk jenis kulit anda: Pelindung matahari, pelembap, dan produk penjagaan kulit anti penuaan yang lain akan berfungsi dengan baik jika ia dirumuskan untuk jenis kulit anda. Sebagai contoh, jika kulit anda cenderung berminyak, pilih pelembap yang dibuat untuk kulit berminyak.

DMS360 mempunyai 4 jenis set asas yang sesuai digunakan oleh semua jenis kulit. Namun, untuk pengkhususan set asas DMS, saya kategorikan begini

DMS360 dan DMS56 - Untuk semua jenis kulit, wanita dan lelaki serta remaja seawal 12 tahun
DMSONE - Kulit kering dan menggelupas
Glowing Speed - Kulit berminyak dan liang pori besar

Kesemua set asas ini mampu merawat masalah jeragat dan jerawat. Tetapi jenis kulit memainkan peranan yang lebih penting untuk memilih set asas yang sesuai. 

Apakah Keistimewaan Set Kecantikan DMS360 sehingga Ramai Mencarinya?

1. Korean Dermatologi
2. Dirumus khas buat kulit asia
3. Mempunyai fungsi anti jeragat 
4. Didatangkan dengan SPF bagi melindungi sinaran UV merbahaya
5. Bebas bahan kimia (Tiada merkuri, hydrokuin, plumbum atau paraben)
6. Menggunakan ramuan semulajadi dan bukan haiwan
7. Tiada kesan sampingan selepas penggunaan
8. Produk jimat dan tahan lama
9. Halal
10. Dikilangkan dengan kilang bertaraf GMP
11. Mempunyai KKM
12. Mesra solat, Mudah dicuci
13. Harga mampu milik dengan kualiti

Jika anda merupakan seorang yang mementingkan kualiti bahan skin care anda, maka ini adalah produk yang anda mahukan, maka saya berani jamin inilah produk yang anda cari selama ini. 




Memilih set kecantikan bagi penjagaan luaran wajah adalah tidak mudah.


Kelebihan bagi sebuah produk kecantikan ialah apabila mereka dapat menghasilkan satu set kecantikan yang boleh diguna-pakai tidak kira apa pun jenis kulit wajah anda. Tetapi untuk hasil terbaik adalah lebih bagus sekiranya dapat memakai produk yang khusus mengikut jenis kulit dan masalah anda.


Pada masa kini, kulit kita tercemar dengan pelbagai pencemaran udara yang tidak sihat, pendedahan kepada aircond yang lama juga tidak baik, begitu juga terdedah kepada cahaya matahari secara terus boleh mengakibatkan kerosakan kepada kulit wajah kita. Oleh kerana itu, sekurang-kurangnya anda memerlukan set pencuci yang mampu membelai wajah anda dan mencuci segala kotoran yang telah melekat pada wajah kita. Bayangkan berapa banyak toksin dan kotoran yang melekat sekiranya anda tidak menjaga kulit wajah dengan baik.


"Fikirkan permukaan epidermis-sel-sel mati-sebagai penghalang," kata ahli dermatologi Amy Wechsler. "Anda perlu menyingkirkannya untuk produk dapat masuk ke dalam liang muka".  Pembersih asas membebaskan liang dengan menghilangkan kotoran dan minyak, tetapi untuk benar-benar meningkatkan penyerapan, anda memerlukan pembersih berasaskan enzim atau asid.


Memilih set kecantikan tidak sama seperti shopping baju. Anda perlu melihat bukti makmal, sama ada produk ini diiktiraf dan diluluskan pihak berkuasa iaitu KKM, dan sebagai orang Muslim kita juga perlu berhati-hati dalam memilih produk yang HALAL supaya solat kita terpelihara dan sah solat. Jangan risau, kini sudah ramai pengasas Bumiputera Muslim yang telah berjaya memperkenalkan produk mereka dan ianya diperbuat daripada bahan semulajadi. Alhamdulillah


Saya telah menyenaraikan 13 perkara yang anda perlu ambil tahu sebelum anda memilih sesebuah set kecantikan. Semua ini perlu diambil kira supaya pelaburan anda tidak rugi. Sekurang-kurangnya pilihlah produk yang diiktiraf KKM, halal, dan diperbuat daripada produk semulajadi.


Yang mana satu pilihan anda?

Kenal pasti jenis kulit dan jenis masalah anda sebelum membuat tempahan :)

Jika tidak yakin, hubungi saya di talian 018-9100 852



No comments